Kerékpártúra

kerékpárúta.png

A 2016/2017-es tanévre az 1. osztályba a következő tanulókat vettük fel.

1.a informatika tagozat   1.z zenei tagozat
             
1 Bádonyi-Nagy Zalán   1 Barabás Fruzsina Pálma
2 Barna Patrik Attila   2 Fok Levente
3 Budavári-Réfi Napsugár   3 Fosztó Máté Milán
4 Császka Balázs   4 Gazdag Emma Enikő
5 Fehér József Dávid   5 Horváth Vendel
6 Flezsár Titanilla   6 Jancsó Róbert
7 Gavajda Gergő   7 Joó Marianna Boglárka
8 Göncz Gréta Eleanor   8 Kis Jázmin
9 Gyenge Dominika   9 Kisgergely Júlia
10 Hajnal Viktória   10 Kiss Tamara
11 Ivády Barnabás   11 Kiss Noémi Hanna
12 Jaskó Jázmin Elektra   12 Konkoly  Anna Marietta
13 Kálmán Máté   13 Magos Benedek Dániel
14 Kiss  Lara   14 Németh Andrea Bianka
15 Kovács Róbert   15 Sári Bernadett Lili
16 Menyhárt Máté   16 Storozinszki Sém
17 Molnár Péter   17 Varga-Bata Áron
18 Nardai Lora   18 Venczellák Dóra
19 Plank Bendegúz   19 Vida Vivien
20 Szolyka Martin Adrián        
21 Ujvári Mira        
22 Vastag Emese Bíborka        

Pályázati felhívás

                                                               Ahhoz, hogy a könyv befejezett legyen, Te kellesz, olvasó!"

(Kosztolányi Dezső)

káp.jpg

Elizabeth Weninger: Kölyökkorom kalandjai.-Kecskemét: Wing Kiadó,2013.        

Pályázati felhívás

Iskolánk   könyvtára és diákönkormányzata pályázatot hirdet

Elizabeth Weninger: Kölyökkorom kalandjai c. regényhez kapcsolódó feladatsor megoldására.

Pályázati feltételek:

A beadott munkádon szerepeljen:

  • Neved:
  • Osztályod:

A pályázat leadási határideje: 2016. szeptember 5.

A leadás helye: az iskolai könyvtár

Aki a pályázati feltételeket és a határidőt nem tartja be, annak a munkáját nem értékeljük.

Értékelés korcsoportonként (5-6. oszt.,  7-8. oszt.,)

Feladat

5-6. osztály

Oldjátok meg a regény segítségével a következő feladatokat!

1.Mutasd be a regény alapján Karcsi vidéki iskoláját!(az iskola épülete, az intézmény mindennapjai, az iskola különleges programjai)

2. Mutasd be, hogy hogyan változott a fiú jelleme!   Bizonyítással (idézettel) támaszd alá az állításaidat!

3. Sorold fel az osztálykirándulás programját!

4. Foglald össze, hogy milyen programokkal kedveskedtek a gyerekek a Levendula Otthon lakóinak!
Feladat

7-8. osztály

1.Milyen történelmi eseményekkel ismerkedtél meg a regény olvasása közben?

2. Mi oldotta meg azt a sok–sok problémát, amit részben Karcsi önmaga idézett elő az elkeseredett vagdalkozásával?

3. Milyen tanulságot fogalmaztál meg magadnak elolvasva a regényt?

4. Értelmezd! „De ezt a show-t – most már látom – az a bizonyos Atya rendezte, akit megvádoltam, hogy nem törődik velem. Tévedtem.”(158. old.)

A magyar költészet napja

Ebben a tanévben is az iskolánk humán munkaközösségéhez tartozó tanárok szervezésében méltóképpen emlékeztünk meg a költészet napjáról. A meghívott vendégünk, Rostás-Farkas György József Attila-díjas költő, író, újságíró az 5.a 5.z és a 6.a  osztályos tanulóknak a cigány népmesékről tartott előadást. Az előadás végén elhangzott Rostás-Farkas György  meséje, A Nap gyermekei.

A következő órában a 6.z, a 7.a és a 7.z osztályos gyerekek arról hallgathattak előadást, hogy hogyan lett Rostás-Farkas György költő, mi ihleti a versírásra. Mondanivalóját egy-egy szép verse felolvasásával színesítette az költő.

A 8. osztályos tanulóknak az író lenyűgöző szépséggel és őszinteséggel beszélt kettős identitásáról. A testvérbaráti szeretet jegyében emlékezett meg azokról a jeles költőkről, írókról, színművészekről, akik a cigány nép hagyományait, kultúráját őrző és ápoló munkásságában lelkes társai, szívbéli segítői.

Az őszinteség fogalmával az író vallomásában találkozhatott a közönség: „Íróként célom nyíltan, mindig az igazat írni, s engedni másokat is bepillantani népem történetébe, szenvedéseibe, örömeibe, érzelemvilágába, a mi rejtelmes világunk kincses birodalmába.”

A másságról megtudhattuk: a cigányok és a nem cigányok egy hazában élnek, s nem lehetnek egymás ellenségei. „Nem szabad felülni egyesek elterelő hadműveletének. Soha nem voltunk és nem lehetünk annak a hazának az ellensége, ahol hétszáz éve élünk. Cigány és magyar nem fog egymás ellenségévé válni” – mondta az író.  Említette, hogy a végvári vitézek között cigány várvédők is harcoltak.

Majd Gyurkovics Tibort idézte: „Gyurkovics Tibor fentről figyel ránk, s nem mondhatok mást, mint ő: nincs másság, csak mienkség.”

„Az óhazából, Indiából hosszú megpróbáltatásokon vezetett át az út. Mi volt az, ami évszázadok alatt egybetartott bennünket? A szeretet. Szeretet nélkül nem lehet élni, bennünket csak ez tartott össze a vándorlás alatt, hiszen menekülő nép voltunk”- vallotta meg nekünk.

 Ezután az összegyűlt felső tagozatos diákok felolvasták/elszavalták az általuk kiválasztott kedvenc versüket. Jelentkezőkben, lelkes versmondóban szerencsére nem volt hiány. Még Hajas Lilla tanárnő és Kis Gergely tanár úr is megörvendeztette a hallgatóságot egy-egy verssel. Külön köszönet Kis Gergely tanár úrnak programindító saját verséért.

Turúné Tóth Anikó

MK-vez.

Költészet napja

Tisztelt Szülők, Kedves Gyerekek!

Ebben a tanévben is szeretnénk iskolánk humán munkaközösségéhez tartozó tanárok szervezésében méltóképpen megemlékezni a költészet napjáról. Ezért az 5-8. osztályos tanulóknak április 15-én Rostás-Farkas György József Attila –díjas költő-író-újságíróval író-olvasó találkozót rendezünk. 
A rendezvény végén az író dedikált művei megvásárolhatóak (kb. 1000-1500 Ft-os áron).

Iskolánk humán munkaközössége

Friday the 29th. Joomla 2.5 Templates.